Dünya Hayallerinizden Büyük Olamaz... Hayal gücümün sınırlarını genişlettiğim Bloğuma,

By eDda Handmade'a Hoşgeldiniz (=

SADE VE SADECE SİZE =)

26 Şubat 2013 Salı

KELEBEĞİN RÜYASI VE MEMLEKET ÖZLEMİ

Bir Zonguldaklı olarak bu postu yazmakta geç kaldım =(

Ve evet itiraf ediyorum filme çok çok çok istememe rağmen hala gidemedim =(((

Çekimlerini de izleme şansına erdim ayrıca =) hıh =)

Ama post hazırlamaz isem çatlardım =)

Film hakkında biraz bilgiyle başlayalım mı?

>O< KELEBEĞİN RÜYASI >O<

Bu hafta vizyona giren ve yönetmenliğini Yılmaz Erdoğan'ın yaptığı "Kelebeğin Rüyası"nın başrollerindeki  Kıvanç Tatlıtuğ ve Mert Fırat iki genç şairi canlandırıyor. 



Film, Zonguldak'ta yaşayan, iki genç şair Rüştü Onur ve Muzaffer Tayyip Uslu'nun hayatını anlatıyor.


Rüştü Onur ve Muzaffer Tayyip Uslu yeni yeni modernleşen bu madenci kentinde memuriyet hayatlarını sürdürürken, bir yandan da sanatla, edebiyatla ve en çok da şiirle iç içe yaşamaktadırlar.



Ayakları üzerine yeni kalkan genç Cumhuriyet, bir yandan modernleşme çabasındayken, aynı yıllarda Avrupa'da çetin bir savaş yaşanmaktadır.



Belediye Başkanı'nın kızı Suzan'ın Zonguldak'a geri gelmesiyle Rüştü ve Muzaffer'in şiire olan inancı daha da artar.


Henüz lise öğrencisi olan Suzan, çevrenin istememesine rağmen iki gençle yakın arkadaş olur. Fakat 1940'lı yılların vebası olan verem, iki genç insanın sağlığını git gide tehdit etmektedir.

Rüştü ve Muzaffer'in hem kendi gelecekleri, hem de dünyanın gidişatı hayra alamet değildir...



Çekimleri Zonguldak ve İstanbul'da gerçekleştirilen yapım aynı zamanda Zonguldaklı madencilerin de öyküsüne değiniyor.



Filmin afişinden bile bu kadar etkileneceğim aklıma gelmezdi ama inanın çok duygusallaştım =)

Şimdi sıra en kısa zamanda filmi izleyip eDda Ne İzledi postu hazırlamak...

Size bir de bu fotoğrafı göstermek istiyorum =)


Memleket özlemi başlamış anlaşıldı =) 

En yakın zamanda gitmek lazım =)

Gidince Nurayca Tasarımların güzel sahibesi Nuray'la da tanışmayı çok istiyorum buradan kendisine duyurulur =) 








7 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

Ben de henüz izleyemedim. Gerçek bir hayat hikayesi olduğunu bilmiyordum.
En kısa zamnada izlemek istiyorum
Teşekkürler paylaşım için

Unknown dedi ki...

RİCA EDERİM =)ZONGULDAK'DA GEÇEN VE ÇEKİMLERİ ORADA YAPILAN BİR FİLM OLDUĞU İÇİN DAHA BİR DUYGUSAL BAKIYORUM SANIRIM =)

Nuraycatasarimlar dedi ki...

Duydum,koştum geldim:))) Zonguldaklı olduğunuzu bilmiyordum:) Bizde çekimleri yakından izleyemedik ama liman civarındaki gece çekimlerini balkondan izledik diyelim:)
Rüştü Onur eşimin baba tarafından akrabasıdır. Bizde henüz filmi izleyemedik .En kısa zamanda izlemek istiyoruz:)Sevgilerimle:)

Unknown dedi ki...

ZONGULDAKLIYIM EVET =) SIK SIK DA GELİYORUM AİLEM ORADA =) ŞANS ESERİ ÇEKİMLER SIRASINDA ORADAYDIM YAKINDAN ÇOK İZLEME ŞANSIM OLMADI AMA İZLEDİM =))) GELDİĞİMDE GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE =) SEVGİLERİMLE =)))

AsOrTiK dedi ki...

zonguldaklı olmayıp filmi izleyen bir ben varım sanırım:)
sevgilerimle

Unknown dedi ki...

sanırım =) Umarım beğenmişsinizdir =) Gittiğinize değmiştir =)

AsOrTiK dedi ki...

sizi etki altında bırakmamak için yorum yok:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...